onsdag 9 juli 2008

Onsdag - hej kära vänner!

Har ju legat på Uddevalla lasarett sedan nedan ett tag och är ju självklart enormt trött på det. Men jag har haft massor med besök både från och STHLM, Tova, Annika, Jakob, Anna, Jörgen och Anders, har varit här. Tom har varit här och överlämnat en fantastisk prydnadsbåt som han byggt i vår. Familjen här så klart varit här hela tiden också. Och diverse vänner, grannar mm. Anledningingen till att det har varit så och hälsat och ringt på är att de ringde runt från sjukhuset och berättade hur mitt läge var och då var det ganska allvarligt I förrgår sov pappa över och igår sov mamma här också. Det var väldigt skönt. Jag är mitt i allt en väldigt lyckligt lottad människa som har så många fantastiska runt omkring mig. Har ingen aning hur jag skulle klarat av åren utan Annans hjälp tex. Kontentan av vad jag skrivet idag är att läget inte är så bra och vi tidigare kanske trott. Även om jag inte ger upp på ngt sätt så är det jobbigt nu - riktigt jobbig! ...

(skriver mer i morgon, har varit svårt att hitta ord som passas i detta svåra ämne)

33 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade vän!
Vi tänker på dig hela tiden!!!!
Kramar i massor från Jonas o Lisa Kihl

Anonym sa...

Tappre kämpe!

Jag är mållös. Jag trodde verkligen att det skulle ordna sig och att du skulle bli frisk igen - även om vägen skulle bli både lång och mödosam.
Jag är så ledsen och tänker på dig hela tiden.

Vilod!
Bankis

Anna sa...

Världens bästa Daniel!
Tänker på dig hela tiden. Snart sitter vi där och dricker vin tillsammans igen. I know it. Kramar kramar kramar.

Anonym sa...

Daniel,

du finns i våra tankar!

Kramar Bosse och Lotta Siwertz

Anonym sa...

Daniel
Du är i mina tankar hela tiden!
Kram
Ewa

Anonym sa...

Sk. Br. och käre vän, låt alla dina vänner här på bloggen och resten av din familj bilda en kompakt mur mot allt ont. Låt oss få ta några av alla de smällar du tvingas genomlida. Allt det här är så vettlöst orättvist att det inte går att förhålla sig till. jaga ut denna koncentrerade ondska ur din kropp. Vi saknar dig och vill ha dig tillbaka som du alltid har varit. Kämpa på nu för Guds skull. låt inte mörkrets makter segra snälla. Vilod alltid. Ögat

Anonym sa...

Daniel,

du finns med oss hela tiden !!

Stora kramar Fred och Helena (Sundberg) Arnone

Anonym sa...

Vår Daniel
Vi tenker på dig hela tiden, kommer ner i helgen, vi ses då.

massor av kramar,
Frida, Tom och Anna

Anonym sa...

Daniel, Tänker på dig hela tiden.

BR Janne

Anonym sa...

Jag läser här varje dag och jag förväntar mig inlägg nu. Kom igen! Ge inte upp ens det allra minsta. OK! Då kör vi käre bloggbekanting.

Anonym sa...

Du finns i våra tankar dagligen, vi pratar om dig och vi skickar dig kraft och god karma. Vi tror på dig och din enorma kraft och styrka. Ge inte upp nu, här kommer ännu mer positiv energi från familjen.
Kramar i massor från Cattis med familj

Anette sa...

Daniel,
Du finns med i tankarna hela tiden och från våra olika hörn i världen skickar vi dig all kraft och styrka vi bara förmår.

Stora varma kramar från
Anette
Petra
Patrik
Eva och Olle

Anonym sa...

Vi tänker massor på dig.
KRAMAR Jenny Ingalill och Sven

Anonym sa...

Hej Daniel!

Är med dig och tänker på dig. Syrran hälsar.
Kramisar från Ålänningarna

Anonym sa...

Border! Jag hade hoppats att inga nyheter, var goda nyheter... Livet är inte rättvist...

Tänker på dig hela tiden och hoppas att du snart kommer bort från sjukhusens värld. Bort med Tengil.

VSO

/normal

Anonym sa...

Broder! Livet är och förblir en berg-och-dalbana. Men nu får det baske mig vara dags för lite berg igen. Eller dal, eller vad det nu är som vi saknar. Svenska språket är ju inte alltid helt tydligt. Vad är t ex bäst - bu eller bä? Men språket kan även vara ganska tydligt. Död åt Tengil är ett lysande exempel på detta. Det kan han ha, den uslingen. Död åt Tengil. Öl åt dig och mig. Vilod!!! S.E.

Anonym sa...

Hej D, jag har pratat med våra gemensamma vänner o förstått att det är jobbigt nu. Hoppas, önskar och vill att det blir bättre fort. Tänker på dig ofta.
//Akanders

Anonym sa...

Daniel,

Älskade vän. Jag blev så glad när du ringde igår. Livets stunder är svåra ibland... riktigt svåra. Livet är också på tok för orättvist. Vi tänker på dig hela tiden.

Massor av kramar från Chrille & Anna med familj.

Anonym sa...

nu har jag försökt att hitta några bra ord att skriva till dig. tyvärr finns de inga. orättvist - är det enda ord som dyker upp.

tänker på dig och önskar dig kraft att besegra.
/lalla

Anonym sa...

Vi har dig i våra tankar - hela tiden.
Guffa och Charlotta

patti sa...

Vi tänker pa dig och ber for fortsatt kraft och styrka att kämpa vidare i allt detta svåra.
Kram
Rom, Patti
Noah, Emma

Emm´s design sa...

Du fixar det här! Jag bara vet det! Så mycket vilja som du har så finns det ingen Tengil i världen som kan rå på dig! Det vet du också va?!

Stor kram

Anonym sa...

Vi läser din blogg och du finns i våra tankar.
Petra och Jakob Söderström

Anonym sa...

Daniel käre vän,
som flera skrivit tidigare – det är ”ta mig fan” inte rättvist.

Vi tänker på dig hela tiden och skickar massor med kraft och styrka till dig och till din familj. Du har rest dig upp tidigare och vi ber för att du kan göra det igen – du är den tuffaste kille vi känner!

MASSOR med kramar från

Johan och Jenny

(och Maya, Cajsa och Mina)

Anonym sa...

Vi tänker på dig!

Jenny och Johan i uppsala

Anonym sa...

Danne!

Tänker på dig och hoppas!

Peter (Fester)

danåsa sa...

Daniel,
om jag vore hos Dig nu skulle jag göra det du lärt mig. Jag skulle sitta hos Dig, nära. Jag skulle ha blicken åt det håll som du hade. Våra axlar skulle kanske snudda mot varandra. Jag skulle ta Din hand och hålla den stadigt men inte för hårt. Vi skulle inte säga så mycket. Du skulle veta att jag ville göra allt för att minska din börda.
Men nu är jag här. Då får jag blunda och ta fram bilden av Dig på näthinnan. Bilden av en fantastisk kille med skrattgropar i kinderna och bus i blicken. Då växer(även om det kan låta motsägelsefullt) ett leende fram på mina läppar och en varm känsla inombords fyller mig. För att jag tänker på Dig!

/Åsa

Anonym sa...

Vi tänker och hejar jättemycket på dig!! Ser framemot att den härliga person och pappa som du är!! Stor kram Carro & Collin

Anonym sa...

Daniel...
Du ska veta att du finns i mitt hjärta, trygga fina Daniel!
kramar

Anonym sa...

Daniel,
Jag tanker ocksa pa dig. Jag ar pa semester i Las Palmas nu men jag foljer din blogg aven fran har. Jag skickar all kraft, sol, karlek och vilja jag besitter.
10000000 Kramar KP-Carro

Anonym sa...

Daniel,
Har försökt ringa dig men förstår om du inte kan prata på sjukhuset…eller kanske inte orkar…försöker skriva några rader som beskriver hur vi känner…

Att en person som är så glad, positiv, trevlig, social, skön pappa och säkert många fler sidor som vi inte känner drabbas så hårt. Din förmåga, trots allt det tunga, att se din omgivning i ett så klart ljus är beundransvärt och ytterligare ett bevis på vilken bra person du är.

Visst är livet hårt och tufft men samtidigt blir man full av förvåning när världen är inne i så många tekniskt och biologiskt avancerade sammanhang men inte kan bemästra en sjukdom som cancer. Kroppen är avancerad och dess fiender är VERKLIGEN komplexa och föränderliga!

Vi håller tummarna för att det finns något som kan hjälpa dig så att alla vi som känner dig och sätter värde på ditt sköna sätt får ha dig ibland oss och lära känna flera av dina bra sidor.

Massor av kramar från Johan och Marie i Viggan

Anonym sa...

Det här är inte rättvist. Jag känner med dig och vill att allt går bra. K är på möhippa i Norge, hon tänker också på dig.

Hälsningar Peter och K

Unknown sa...

Tänker på dig & din familj varje dag. har semester nu men kollar bloggen ändå. känner mig hedrad av att få läsa din blogg.