tisdag 1 juli 2008

Tisdag - man skulle kunna tro att ...

...jag har all tid i världen att skriva när jag ligger här. Men mellan besök medicinering, hygienskötsel, samtal med läkare, tupplurar, m.m. så rinner dagarna iväg fortare än man kan tro. Pga bedövningen i benen så fick jag hjälp att ta ett bad i en speciell badsäng av fem sköterskor, kände mig lite utelämnad. Insåg dock att även om det var pinsamt så var det bara att ”go with the flow”. Måste bli av med lokal bedövningen benen nu, är i stort sätt förlamad från midjan och ner ...

Min moster satt hos mig ett lång stund idag, jag somnade till och från men hon satt kvar. Hon bara satt här och höll min hand.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vi tänkte på dig igår när vi höjde en minnets bägare. Nu får du ta och vädra ut Tengil. Sommaren är här och det är dags att sola och dricka Gin och Tonic.

VSO Ögat

Anonym sa...

Alla tankar är med dig och alltid en extra drink och ett extra glas vin för dig varje dag.

Bort med Tengil!

VSO /normal

Anonym sa...

Att bli badad av 5 gracila nymfer kunde annars te sig som en ganska tacksam behandling.

Häng i nu och ge Tengan på moppo!

Ta Toon

Anna sa...

Käre vän, har nu - efter att du antytt att jag hyser en viss slöhet - uppdaterat min blogg... Read it and weap. Eller skratta, helst. Inte så att du spräcker några stygn eller så bara. KRAMAR

Anonym sa...

Om jag varit skön jungfru under medeltiden hade jag velat ha dig som riddare och försvarare.
Stick och brinn Tengil!
E

Solvivan sa...

Må du lura Tengil i bakhåll!

Anonym sa...

Tänker på dig och skickar all god tankekraft genom cyberrymden.
Saknar dig i burken
Kram
Ewa

Anonym sa...

Du tappar väl inte lusten?? Blir orolig när du inte skriver lika ofta längre. Hur mår du? Vad säger läkarna? Be strong!! Vi alla som läser din blogg tänker mycket på dig, glöm inte det!

Kram
Från Carro

Anonym sa...

en kram åt ditt håll