torsdag 12 juni 2008

Torsdag - sakta men säkert

Jakob, Caroline och lilla Viggo var här och fikade efter lunch idag. Det var kul att ha dem här en sväng. Ralph uppskattade även promenaden som Caroline tog honom på. Viggo är en otroligt söt liten grabb som mest bara är trött och hungrig. Fick hålla i honom lite otroligt vad liten man en gång har varit.

I morgon har Tova skolavslutning, har pratat med henne om att jag inte kan komma. Skulle bli lite väl mycket ryggdunkningar och frågor som jag skulle ha väldigt svårt att klara av. Även om hon så klart skulle vilja att jag var där så förstod hon och är ok med det. Skulle vara tufft för henne också att behöva förklara för alla kompisar varför jag sitter i rullstol. Så det blir nog bäst för alla att jag håller mig därifrån.

Även om det går långsamt så känner jag hur jag faktiskt blir lite starkare för var dag som går. Det ska nog bli ordning på mig denna gång också, jag är en tuff jävel ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Iron Man, det var ett tag sedan jag läste din blogg. Det glädjer mig oerhört att du är på bättringsvägen och att du blir starkare! Vi är ju nästan grannar nu, skulle vara kul att ses nere vid Hägernäs strand. Tengil skall besegras och den mur han byggt runt Törnrosdalen skall rivas. Du fixar det, det hör jag.

Anonym sa...

Hey hoo Kämpe
Du kämpar och kämpar - och jag är som vanligt grymt imponerad av din envishet -stå på dig - ge dig inte - vi saknar dig - och alla hoppas att se dig i Stockan på måndag kväll. Vore kul om du kunde. Vi hörs.

Chrille och hoberna

Anonym sa...

Tengil ... T-e-n-g-i-l ... T - E - N - G - I - L. Ja menar, hur kan en förälder döpa ett barn till något så fånigt? Det fattar man ju att han är världens looser. Tacka vet jag rejäla namn som "Daniel".

Keep on rockin'!

VSO!
S.E.

Anonym sa...

Sådär, nu är du på rätt väg. Kämpa på vi är många som hejar, hela tiden.

VSO

Ögat