onsdag 11 juni 2008

Onsdag - har lite tråkigt

Johan svängde förbi innan jobbet idag och hjälpte mig att ta Ralph på en liten promenad. Han kunde stanna lite också så vi hann ta en fika ihop innan han var tvungen att åka. Jag har suttit vid datorn mest hela dagen och Ralph ligger och sover, det har han gjort nästan hela dagen. Otroligt hur mycket en hund kan sova när den känner för det. Antagligen är det nog det de gör mest när de är ensamma hemma eller om deras husse är tillräckligt tyst eller tråkig av sig.

De ringde en sköterska från smärtkliniken i Uddevalla idag och de kommer att komma hem till mig i Ulebergshamn och byta morfinpumpen var femte dag i sommar. Det känns jättebra, då är en sak fixad iaf. Jag passade på att fråga lite om möjligheterna med cellgiftbehandlingar där också och hon skulle kolla lite men kan ju inte lova något så klart.

Död åt Tengil! Låt mig slippa detta snart! Låt mig vara nu, ge dig så att jag kan få tillbaka mitt liv som jag vill ha det och leva det. Du har tagit så mycket nu och jag kämpar emot. Det är min tur att vinna nu, allt står på spel och nu jävlar ska du få. Du kommer aldrig att vinna över mig så det är lika bra att du slutar nu. För jag kommer inte att ge mig. Jag har på tok för mycket annat att hålla på med än att brottas med dig. Jag har Tova som jag vill och måste vara där för. Och just nu hindrar du mig från att kunna vara med henne som jag ska och det är inte ok. Hon är bara nio snart och behöver en far som är frisk och stark. Hela våren och försommaren har passerat utan att jag har kunnat vara med på riktigt. Sju veckor på sjukhus är en väldigt lång tid, det är dax att vara med ute i det riktiga livet nu. Så snälla låt min rehabilitering från sjukhusvistelsen gå så snabbt det bara är möjligt. Så att jag åter igen kan bli den Daniel och far som jag igentligen är.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Med risk för att bli totalt fet-tjatig: Du har redan vunnit en massa delsegrar - du borde se totalsegern runt hörnet. Tengil har inte en chans - men är väldigt envis. Tyvärr - för honom - har han mött sin överman. Keep rockin'!

VSO
Bankis

PS
Stavgång är ju på modet - kryckor är inte helt fel det heller.
DS

Emm sa...

Det var ord och inga visor!
Och jag är säker på att det du vill kommer slå in!