söndag 8 juni 2008

Söndag - äntligen hemma, nästan ...

... Jag bor hos mina föräldrar och kommer göra det i början nu. Jag klarar mig inte själv riktigt än. Framförallt är jag som jag skrivit tidigare för svag i kroppen. En annan grej som jag var väldigt emot först men som verkar väldigt bra är hemsjukvården. De har redan varit här två gånger. Först för att presentera sig och gå igenom vad jag behöver hjälp med. Och idag kom de och bytte ut morfinpumpen som tog slut idag. Men nu har jag en ny som kommer att räcka i fem dagar.

Det är mycket som ska klaffa inför sommaren. Att flytta över så att jag kan få alla behandlingar mm i Uddevalla är det som är absolut viktigast att få ihop så att jag slipper pendla fram och tillbaka till Sthlm hela sommaren. För det skulle bara inte funka. Det kommer att finnas familj i sommarhuset hela sommaren som kommer att kunna hjälpa mig, framförallt nu i början. Sen kommer ju Tova att bo med mig halva sommarlovet och det bästa vore om vi kunde få ihop det med Annika så att hon är med mig andra hälften av lovet så att jag hinner komma i form innan. Om allt det kan klaffa så ska vi nog få ihop det ska ni se!

Att vara hemma känns verkligen som en befrielse. Slippa sjukhusdoften och bara ha familj och vänner runt mig igen är så skönt. Igår duschade jag i nästan en och en halv timme och det var så skönt att få vara själv och bara känna vattnet rinna över kroppen. Vet inte hur många gånger jag tvålade in mig innan jag kände mig ren men många var det iaf.

I morgon är det nya tag igen. Ska in till DS för att få cellgifter. Det blir både måndag och tisdag. Självklart superjobbigt men känns skönt att jag har kommit igång med det igen. Död åt Tengil!

Snart kommer Tova hit, hon har varit hos sin mormor hela helgen och ska hänga lite här ikväll. Det var länge sedan vi sågs så det kommer att bli jätteroligt. Hon kommer att bo med Annika fram till att skolterminen är slut. Känns inte så lustigt men det är det som blir bäst för alla.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken helg!! Solen skiner och du har fått komma hem. Nu ska vi se till att få bort småhindren från vägen så att vi kan stöta lansen i Tengils iskalla hjärta.

Samla kraft och krama Tova

VSO

Ögat

Anonym sa...

Med en verbal familj inom rätt bransch så sopar Du och klanen mattan med byråkraterna. Buss på dem bara!
Kram till dig och Ralph
Ewa

Unknown sa...

Skönt att höra att du är på hemmaplan nu.
Kram/KP-Carro

Anonym sa...

Hej Danne,

Va skönt att du är hemma! Njut av solen!

Hoppas att cellgiftsbehandlingen går bra idag.

Kram Bilbo-Sofia

Anonym sa...

Du valde i alla fall rätt helg att komma hem (bort?!) till. Se nu till att förgifta den där Tengil ordentligt så lovar jag att förgifta dig med lite behagligare doningar när du har lust och ork. VSO! S.E.