måndag 9 juni 2008

Måndag - behandlingsdag

Johan hjälpte mig till sjukhuset idag. Han och Luggis kom och hämtade mig i morse. De satt med mig ett tag eller tills det att jag somnade av det som jag fick insprutat i mig. Han körde några ärenden, bla lämna Luggis hos hans mormor (planeringsdag på dagis) och kom och hämtade mig när jag var klar - TACK Johan!!! När vi kom till Enebyberg så hade Ralph levt rövare. Han hade bla hittat en förpackning med nicotintuggummi och antagligen fått i sig av dem också för han hade kräkts (självklart i min säng). Pappa lagade spagetti och hemmagjorda köttbullar till middag vilket var galet gott. Härligt att få i sig riktig hemmalagad mat igen. Igår var ju Tova här en sväng på kvällen och vi hade det riktigt mysigt såklart. Hon hade växt tror jag och var så fin, ser så fram mot när hon kan bo hos mig igen.

Pratade med de på onkologen idag om att kunna ta mina gifter i Uddevalla i sommar istället. De tog kontakt med Uddevalla och vi fick ett blankt nej som svar. Jag ska få lite telnr. av dem i morgon för att se om det går att dra i lite trådar själv men det verkar svårt. Ev. kan man göra så att vi går upp i dos så att jag kan få gifterna varannan vecka istället för varje över sommaren. Det är ju inte idealiskt men det skulle kunna funka även om det blir lite hattigt. Död åt Tengil!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du har säkert kollat andra alternativ, men jag säger det ändå ifall att du inte tänkt på det. Att kolla upp om dom kan behandla dig på Näl sjukhus i Trollhättan bra mycket närmare är DS och Gbg om det inte går någonstans där..

Det skulle ju vara skönt för dig om du slapp penla så långt.
Skönt att du fått komma hem igen.

Kram kram