torsdag 1 maj 2008

Torsdag - trött och har tråkigt ...

Nätterna tar på krafterna här. Man får aldrig sova riktigt djupt, ofta pga egen smärta eller att sängen är obekväm och det är svårt att hitta en skön ställning. Men nog lika ofta pga någon annans smärta eller obehag. Personalen gör sitt bästa för att jobba på utan att störa de som sover för mycket, men det är ju som det är. I förmiddags tog jag en riktigt lång, varm välbehövlig dusch. Det var grymt skönt att bara sitta där med vattnet skvalandes över min kropp. Skönt tills det att jag skulle ut ur den. Väl påklädd igen så hade jag lika ont som innan duschen. Dock väldigt mycket fräschare. Jag har sovit mycket idag igen. Hampus kom förbi en sväng och Johan och Anna när han precis hade gått. Då var jag så trött att de förstod mig när jag sa att det var roligt att se dem men att jag nog inte skulle vara så bra sällskap. Slumrade till några gånger redan undertiden Hampus var här. Lite senare på e.m kom Anders Å in och jag var mycket piggare. Så vi satt och snackade i en timme eller så. Satt ute i solen på balkongen i en timme vid lunchen, det var riktigt skönt att få känna solen värma mitt ansikte.

Nätanslutningssladden till min dator har börjat bråka med mig och laddar inte datorn som den ska. Ska bli spännande om det strulet fortsätter. Har ingen aning hur jag skulle klara mig utan den här. Den fungerar som en livlina till världen utanför och hjälper mig att slå ihjäl tiden. Hoppas verkligen att den kommer igång och laddar igen.

... jag saknar Tova!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Daniel!
Som jag tidigare sagt följer jag dig hela tiden. Det finns säkert många skäl men främst tror jag det handlar om att du är du och lika gammal som en av mina söner och.... Varför skall du behöva ha det så svårt??
Nu skall jag åka och köpa sommarblommor till balkongen och hoppas du kan se prakten framför dig.
Kram från Annelie från Mösseberg

JoeMaz sa...

Tjena Danne,
Jonas fran Florida har igen. Pratede med John idag och han ska skicka din email address sa jag kan skriva till dig direkt.

Har du fatt sladden till datorn fixad?

Skot om dig tills vidare Danne...

Jonas