onsdag 30 april 2008

Onsdag - ska ner till OP. avd. om tio minuter


Svamp Bob Fyrkant börjar få ut en del av vätskan i kroppen nu. Vägde 91 kg igår morse, 87.4 kg idag. Det är åt rätt håll! Nu ska jag ner till OP och sätta in en slang i min kropp?! Ska ske via gastroskopi på ngt sätt och jag är faktiskt riktigt nervös kände jag precis. Skriver mer sen ...

Jaha, det misslyckade tyvärr med att sätta in slangen mellan gallan och tolvfingertarmen, där den visst skulle vara. Fick en massa äckelbedövning i munnen både som jag skulle gurgla och som spray, väldigt obehagligt. + Något starkt sömnmedel som skulle ta mig till lala-land under själva ingreppet. Jag minns inte mycket mer än att jag kräktes och att det var mycket folk runt om mig. Vet inte hur långt de kom i ingreppet bara att det inte gick att genomföra. Uppe på min avdelning igen så har jag igentligen bara sovit en massa. Märkbart påverkad av bedövningen ämnad för ingreppet.

Nu börjar jag pigga-på-mig lite, vaknade av att Anders Å försökte smyga in och lämna en DVD. Han hade varit uppe innan och då hade jag sovit så nu ville han bara smyga in ett litet bevis på att han hade varit här. Inte så litet tycker jag, American Gangster med Russell Crowe och Denzel Washington. Ser fram mot att se den ikväll, det får bli mitt Valborgsfirande ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bort med Tengil!

Du klarar detta! Solen är här och väntar på dig utanför dörren.

VILOD!

/normal

Anonym sa...

Du vet att just Svamp Bob Fyrkant är den roligaste snubben på hela Nickelodeon va!!
Carro