måndag 28 april 2008

Måndag - svullen som en tvättsvamp


Idag har det inte hänt så mycket. Jakob var här på förmiddagen och det var som alltid kul att se honom, han har ett lugn över sig som som nog faktiskt ger mig någon form av trygghet. Kanske är det vetskapen att vi alltid kommer att vara vänner och finnas där förvarandra vad som än händer. Hur som så är Jakob en kille som man vill ha på sin sida när det gäller. Vi kom överens om att han ska köpa Tovas stora studsmatta. Hon har ju förstått att vi inte kan ta med den till lägenheten men hon vill gärna sälja den till någon hon känner, helst Andrea så att hon fortfarande kan använda den. Man får inte vara dum ...

Jag har samlat på mig så överjävligt med vätska i kroppen att jag vägde 91 kg i morse, så mycket har jag aldrig vägt. Min normalvikt brukar ligga runt 78 kg, vägde 83 när jag blev inlagd, redan då mycket vätska i kroppen men det här är helt sjuktjobbigt. Då det är skillnad på vätska i blodet och vätska i vävnader så är det inte bara att ge vätskedrivande för att jag sedan bara skulle kissa ut överskottet. Vi måste tillföra protein och äggviteämne som jag nu får via dropp för att det kanske ska verka, Men det verkar som att det rinner på bra i kisskatetern, den samma som jag inte ser fram mot att få utdragen, har varit med om det en gång innan och det är sjukt obehagligt. Slangen sitter ju en bra bit in i urinröret och har små luftbehållare som är uppblåsta för att hålla den på plats. Även om den självklart töms på luft så känns dom när slangen ska dras ut, ffjjjuriiiiiipp ...

1 kommentar:

Unknown sa...

O jag som alltid varit avis på er killar som kan kissa enkelt hursomhelst överallt men nu är jag inte lika övertygad om att jag skulle vilja byta kön ; ).
Våren är här nu. Säkert oxå utanför ditt sjukhusfönster. Den väntar på dig, så bli frisk snart.
Carro