torsdag 29 maj 2008

Torsdag - snacka om att vara förvirrad

Jag har varit så dag vill den senaste tiden att jag knappt vetat vilken tid man brukar äta lunch. Oerhört förvirrande, tycker att jag borde kanske kunnat komma i fas iom min mors födelsedag. Nu föll polletten in och jag skyller på morfinet.

Idag var HON här, den oerhört vackra kvinnan med ett hjärta stort som ni vet de där hjärtformade heliumballongerna man luras till att köpa utanför Grönan, eller vilken jävla cirkus som helst faktiskt. Vi hade det supernice ute i solen på balkongen. Johan och Luggis poppade in snabbt mest bara för att säga att de och Hampus drar till Ulebergshamn på lite långhelg. Tur att Jessica var här annars hade jag smockat till honom av avundsjuka, nej Luggis föresten - honom kan jag ta lätt om han står nära. Nej ändrar mig, Johan skulle ju bli ganska arg. Jag hade bara hytt argt med näven. Tillbaka till Jessica, I like her, I like her alot. Sen är det små lustigheter som vi har gemensamt. Jag och en kompis till henne bodde grannar i Enebyberg. Lägenheten jag köpt ligger i grannhuset till hennes föräldrar. Hennes bror bor i Enebyberg och det är bara toppen på isberget ...

Nu till en lite mer hemsk nyhet, känsliga framförallt killar kan sluta läsa. I hundvärlden går ju det mesta lite snabbare, rent fysisiskt iaf. Ralph ska in på djursjukhuset Albano på ett litet ingrepp. Han ska sövas ned, för att snipp snappa av bollarna för att antagligen vakna som en mycket förvirrad och lite besviken ung hund - stackaren. Men det är på hans valpkurslärarinna och av folk som kan sånt härs inrådan. Han kommer att lugna ner sig lite istället för att försöka ta in varje intryck som finns i hans närhet och dra som en galning till nästa ställe ngn har pinkat

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Daniel!
Jag är hon som stack in huvudet och frågade om namnet på din blogg innan jag åkte hem den 10 maj. Jag antar att det har passerat en och annan patient sedan dess. Men jag tror att du minns mig om jag säger - American Gangster. Du gillar den filmen..och jag med. Jag har läst lite av din blogg och det är galet konstigt att verkligenheten är så olika. Jag låg inne för en åkomma jag inte ens hade...herre gud. De sa att det var stressrelaterat delvis.. Sen träffade jag dig som har lite andra motgångar att tampas med jämfört med mig som hade en stressig period med årsbokslut, deklaration och revisiorer på mitt jobb samt ett nytt projekt hemma på tomten. Tjena! Låter jätte jobbigt tjejen....men eller hur??!! Jag insåg påvägen hem att jag MÅSTE ta vara på mitt liv och ta vara på det som är viktigt och rent utsagt skita i sånt som bara är förgänligt. T e x så har jag tagit tag i min sjukliga mamma och försöker muntra upp henne och göra saker med henne samt vara mera med mina barn o s v. Att läsa din blogg och höra dig berätta om dina upplevelser känns både läskigt och overkligt - det är sånt som bara drabbar andra....när ”andra” fick ett namn och ansikte blev allt så verkligt. Samtidigt såg jag en enorm styrka i dig...cooolt rent ut sagt. En trygg människa såg jag...med en stor portion mod.. Jag hoppas och tror att du kommer att greja detta...jag tror att din fajting-spirit kommer att ta dig till oanade höjder.. En annan grej som stärker en är att få vara ledsen när man är det och inte trycka undan sina känslor, du verkar vara bra på att släppa ut det jobbiga. Helt spontant skulle jag vilja krama om dig hårt hårt och säga ”allt blir bra”, så jag gör det – fast via cyberspace. Känns tryggt att veta att du verkar ha en härlig familj och en jätte gullig dotter. Jag har berättat om dig och din blogg för många och hoppas de går in och läser. Jag kommer självklart följa dig och ”hälsar” gärna på inne på bloggen.
Låter jag galen nu???: jag tror på något högre ...så jag tänker be för dig...att någon där vakar över ditt liv... ( ta det som du vill men jag menar väl)
Håll ut!

Nu måste jag lägga barnen.... Jag återkommer snart igen..!!

Stora varma kramar

Carro G
PS... Min kommentar kom bort...så jag la in den här igen...Oj! Nu såg jag den fast i gårdagens..aja..spela roll.

Anonym sa...

Hej
Vill bara skicka en hälsning.
Jag tog föresten över Nattsudds kastrerade katt "Cotopaxi" i vintras. Och han lever ett lyckligt liv trots det bryska ingrepp han - liksom Ralph - drabbats av. Så det blir nog OK för Raplph också.
Och du - stå på dig!
VSO!
Bartok
(kan man komma förbi DS någon gång? Maila vala111@telia.com i så fall!)

Anonym sa...

Såå... Ralph blir bättre av lite snipp-snipp ... Har du tipsat dina egna doktorer om denna fantastiska dunderkur? Fast det är klart - känner jag dig rätt skulle du väl aldrig låta dig avsnoppas. Keep it hangin' Bro! VSO! S.E.

Anonym sa...

En hage full av tjurar, skulle inte tro det va. Ett stall full av hingstar, ehh, helst inte. Och en lagård full med baggar, inte på hundra år.

Som osentimental hästtjej så kan jag intyga att Ralph kommer bli en mycket lyckligare hund av det där lilla ingreppet. Världen får visserligen klara sig utan hans förträffliga gener, men det är en smäll han får ta :-)

Kram Kram Kristin