onsdag 28 maj 2008

Onsdag - bra dag

Grattis på födelsedagen kära mor jag älskar dig! Hoppas att ni hade det supertrevligt, de i familjen som inte var i Kairo eller hade annan rimlig ursäkt fick inte vara med. Men det gick ingen nöd på mig då min far tyckte att även jag skulle få äta lite gott kom till DS med lite Japanskt åt mig.

Störst igår var dock mitt möte med Jakob & Carolines Viggo!? vem vet. Vad jag vet är att han är en kille, med arbetsnamnet Viggo men några 5050 gram vägde han då garanterat inte. Snarare en mycket mer rimlig vikt för en nyfödd jag skulle tippa på mellan 3500 och 3800 gram. (Han kanske var 5050 mm lång hm låter som en rimlig tanke och ämnet lämnas nu). Mina tidiga undersökningar och små test visar på att han har ett lugnt och fint temprament, är modig, det eller så hör han inte så bra bara. Ett stiligt gossebarn är han i alla fall. Så där satt vi, i dagrummet på min avdelning. Jag, Jakob och Anna som hade med sig bullar dagen till ära, jag stod för kaffe och lokal och Jakob som far och ansvarlig om ngt skulle hända och hade det bra. glädjetårar skvalade och jag och Jakob kollade in hans nya Nikon, jädrigt nice kamera och jag som är en Canonkille. Då kommer min moster som bor i Hunnebostrand och med tåg tagit sig tvärs över sverige för att överaska sin syrra på födelsedagen, mamma och pappa var ju med också. Så vi fyllde hela rummet, nästan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men det var ju min "lilla" flicka som vägde 5050g. Men avyngling som avyngling, eller hur? Grattis Jakob och Caroline till lillkillen! //Lotta Siwertz