onsdag 28 maj 2008

Tisdag - ibland får du leta efter lyckan ...


... idag fick två av mina vänner en son strax efter 19.20. Är ju den största (planerade) lyckan av alla, speciellt då han fick lite bråttom ut, två veckor närmare bestämmt. Kanske lika bra det då han vägde in på ganska så stöddiga 5050g. Så det var en väl avvägd timing då det är en god idé att ligga bra
till hos sin morsa. (hört att det kan göra lite ont det där med att föde barn)

Innan jag fick dagens tokhärliga nyhet. Lyckades jag med hjälp tre sjuksyrror mig ur sängen och gå lite i korridoren, med hjälp av en gåstol men ändå. Måste tima in smärta och rörlighet sen blev det rullstol hela dagen. mig ur sängen och gå lite i korridoren, med hjälp av en gåstol men ändå. Måste tima in smärta och rörlighet sen blev det rullstol hela dagen.

Satt ute på balkongen då Brorsan och Luggis kom och gjorde mig sällskap, efter lunchen kom jag på att jag hade en HagenDaze Cookies in Cream i frysen.

Strax före kom de från onkologiavdelningen för att ge mig mer gift. Det här är lite av en long shot, men t.o.m det gjorde mig glad.

Både mamma och Hampus kom efter jobbet. Det gjorde mig självklart glad det med.

Ett telefonsamtal med en viss, ni vet henne värmde det med

7 kommentarer:

Anonym sa...

Bra att dagboken blivit en dagbok igen. Det kanns mycket battre. Nu borjar vi pa den har nivan och tar oss uppat.

VSO

Ogat

Anonym sa...

Hey, Mr Eye - you forgot the pricks! Till Klockis säger jag bara: utmärkt med gåstolen! Nu dröjer det inte länge innan du kan jaga flickor utan redskap igen. Inte flickornas, alltså, utan ... äsch - du fattar ...

VSO!
S.E.

Anonym sa...

Skönt att läsa att du är ute i det "friare" igen.

Sköt om dig och maila om du behöver något.

VSO

/normal

Anna sa...

Hej! Skönt att se din röst igen! ;D
Kul med bebisen - jag tror att jag vet vilka föräldrarna är, jobbar de med upprätthållande av lagen, kanske? Hälsa och gratta om du får tillfälle.
Vädret håller ju på och piffar upp sig för din skull, så det är bara å sikta på badbrallor nu Edman.
Du har tagit ut riktningen, nu är det bara att hålla kurs.
Och VET du vad jag har gjort? Börjat spela golf...
Nåt ska vi ju hålla på med när vi blir pensionärer också.
Tänker på dig och håller tummar och tår för att det nu går bättre å bättre dag för dag.
Kram!

Anonym sa...

Oh vad skönt att du är ute - och får solen i ansiktet. Glassen låter inte heller dumt, (säger jag som har en glassmage ;-) )
Bästa hälsningar
Cattis med familj

Anonym sa...

Tjena!

Dagens bild-rebus skulle kunna vara hämtad ur en broschyr för någon kurort - kanske med undantag av nummer tre, som snarare syftar på den be/römda/ramade gruppen Bodies Without Organs. Fyran, få se, jo filmen The Sunshine Boys förstås.
Måste säga att jag inte känner igen dig som du såg ut förra måndagen. Det gör kanske inte du heller. Det här blir bara bättre och bättre. Kul!

VSO
Bankis

Anonym sa...

Hej Daniel!
Jag är hon som stack in huvudet och frågade om namnet på din blogg innan jag åkte hem den 10 maj. Jag antar att det har passerat en och annan patient sedan dess. Men jag tror att du minns mig om jag säger - American Gangster. Du gillar den filmen..och jag med. Jag har läst lite av din blogg och det är galet konstigt att verkligenheten är så olika. Jag låg inne för en åkomma jag inte ens hade...herre gud. De sa att det var stressrelaterat delvis.. Sen träffade jag dig som har lite andra motgångar att tampas med jämfört med mig som hade en stressig period med årsbokslut, deklaration och revisiorer på mitt jobb samt ett nytt projekt hemma på tomten. Tjena! Låter jätte jobbigt tjejen....men eller hur??!! Jag insåg påvägen hem att jag MÅSTE ta vara på mitt liv och ta vara på det som är viktigt och rent utsagt skita i sånt som bara är förgänligt. T e x så har jag tagit tag i min sjukliga mamma och försöker muntra upp henne och göra saker med henne samt vara mera med mina barn o s v. Att läsa din blogg och höra dig berätta om dina upplevelser känns både läskigt och overkligt - det är sånt som bara drabbar andra....när ”andra” fick ett namn och ansikte blev allt så verkligt. Samtidigt såg jag en enorm styrka i dig...cooolt rent ut sagt. En trygg människa såg jag...med en stor portion mod.. Jag hoppas och tror att du kommer att greja detta...jag tror att din fajting-spirit kommer att ta dig till oanade höjder.. En annan grej som stärker en är att få vara ledsen när man är det och inte trycka undan sina känslor, du verkar vara bra på att släppa ut det jobbiga. Helt spontant skulle jag vilja krama om dig hårt hårt och säga ”allt blir bra”, så jag gör det – fast via cyberspace. Känns tryggt att veta att du verkar ha en härlig familj och en jätte gullig dotter. Jag har berättat om dig och din blogg för många och hoppas de går in och läser. Jag kommer självklart följa dig och ”hälsar” gärna på inne på bloggen.
Låter jag galen nu???: jag tror på något högre ...så jag tänker be för dig...att någon där vakar över ditt liv... ( ta det som du vill men jag menar väl)
Håll ut!

Nu måste jag lägga barnen.... Jag återkommer snart igen..!!

Stora varma kramar

Carro G