måndag 26 maj 2008

Måndag - har igentligen hunnit bli Tisdag


Nu finns det ett sommardropp i alla de olika sorter och smaker. Som man ju även kan man ju även krydda själv om man är lite korkad då smakvariationen faktiskt helt uteblir, men det finns ju typer som är lite korkade av sig.
(jag känner massor med bröder som nog skulle smaka,(tag med rena sprutor bara)


Förra veckan var minst sagt lite stökig men gick att få ihop den med. Har nu ingen slang ut ur kroppen. De har nu på fjärde gången lyckat att få till det på rätt sätt. Tyvärr har jag nu en slang med morfin som känns bättre då den och vad den innehåller är smärtstillande. Och Morfin in är ju bättre än galla ut, hörs ju tom på namnet, Morfin(t)

Ska skriva mer i morgon. Men först måste jag tacka alla som hjälpt till med flytten. (kanske t.o.m (k)exet som tog med sig hälften när hon lämnade den redan sjunkade skutan)

11 kommentarer:

Emm sa...

Skönt att höra att det går åt rätt håll och att du är vid gått mod. Har saknat dina inlägg!

Skickar en stor bukett med syrener som du kan njuta av!

Kram

Anonym sa...

Med risk för att bli stämd av Gert Fylking och utslängd av Horace Engdahl dristar jag mig att utropa ÄNTLIGEN!!! Har i snart två veckors tid känt mig som en ofrivillig eremit, tvingad till total bortkoppling från den typ av yttre stimuli som denna blog skänker.

Nu kan det bara bli bättre.

Vilod!!!
S.E.

Anonym sa...

Minns att din far och jag i samband med flyttning (hans, i Gbg) en gång kom på något i stil med: "alla pryttlar som dyker upp vid en flyttning och vars existens man visserligen känner till men totalt glömt bort kan lika gärna kastas"
Om vi varit så kloka sedan? Njaee..nej, det kan inte sägas. Men jag är nog den av oss som flyttat mest så......
Men i alla fall!
Skönt att du är dekanyliserad och i farten igen!!
Guffa

Anonym sa...

Rock-on Danne-mannen.
Hörde att du är tillbaka på avdelningen... verkar helrätt. Kommer förbi och hälsar på i veckan.

Christian

Anna sa...

På den igen tjockis! They don't call you Danger Dan for nothing!

Kramars!

/a

Anonym sa...

Förresten ... När man super för mycket kan man ju bli "på kanelen". Men vad heter det när man nöjesrattar på sin morfinpump? "På kanylen"?!

VSO!
S.E.

Anonym sa...

Underbart att äntligen höra din bloggröst igen! Vi är många som neurotiskt klickat på uppdateraknappen på din sida. Skickar som vanligt massor av tankestryka!

Kram Bilbo-Sofia

Anonym sa...

Härligt att ha dig tillbaka! Behåll gärna vodka-droppet, misstänker att vår bok kommer att bli ganska rolig då...

/Gunnar

Anonym sa...

Yes, tack gode gud för att du är tillbaka med dina sköna inlägg om din verklighet. Glöm inte maila mig er nya adress så att Tova får sina KP tidningar : )
Kram Carro

Anonym sa...

Skönt att du är tillbax. Skickar massa härlig positiv karma och energi så att du snart är på benen igen. Hoppas du får känna solen i ditt ansikte snart.
En stor kram / Cattis med familj

Anonym sa...

Hej!
Börjar bli lite nyfiken på hur den där tisdagen blev egentligen (som de svage kallar måndag)...
Om det är så att du vill ha något att; läsa, äta, dricka (utom Skåne) eller lyssna på
så kan du väl maila. Jag tänkte cykla förbi på fredag efter lunch om det passar...
Avdelning 61 är det visst.
VSO!!
Bankis