tisdag 6 maj 2008

Tisdag - fick sova lite bättre

Igår kväll körde de ner mig till uppvakningsavdelningen för att jag skulle få sova en hel natt. (JA! jag vet att det finns ett skämt i den meningen, men kommer inte att gå dit). Där har de möjlighet att hålla koll på mig bättre då de gav mig en lättare form av narkos. Så jag kopplades upp mot ett ekg, blodtycksmätare mm. mm. och de sövde ner mig. Somnade såklart snabbt vilket var skönt och fick nog sova ca fyra timmar innan jag vaknade första gången. Efter lite smärtlindrande så somnade jag snabbt om igen. Och jag tror att natten flöt på ungefär så, vet att jag vaknade några gånger iaf. Så natten var ok, inte en hel natts sömn men ganska nära.

Nu ligger jag och väntar på operationstid. Meningen är att de ska göra en titthålsoperation på mig idag, men vilken tid vet jag inte. Så jag bara ligger här och väntar. Ser fram emot att få reda på tiden såklart. Mycket för att jag då kan ta den duschen man ska ta innan OP, skulle vara skönt med en lång dusch. Eller tänk vad skönt det skulle vara med ett långt varmt bad, mmmmm ...

Förra veckan var M & P lediga och det var inga problem att ha Ralph. Men idag fick de ta med honom till stan och jobbet. Jag måste få komma hem snart så att jag ta tag i allt som ska göras och Tovas ”lilla” hund. Ska bli spännande att se Ralph igen, har inte sett honom på 2 1/2 vecka. Han kanske är skitsur på mig och dissar mig totalt när jag kommer hem, eller så blir han tokglad, hoppas på tokglad. Kan bara konstatera att jag är lyckligt lottad som har familj och vänner som ställt upp så otroligt på mig genom det här - jag älskar er!

I morgon drar mina kollegor till Island, hoppas att niur fårur någrur riktigtur härligur dagur därur. Nästa år hänger jag på, jag lovur!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du fick åtminstone ett isländskt ord rätt där på slutet, bra gjort! Jag tycker det är så skittråkigt att du inte kan åka med hit och få känna av lite blåst och regn i ansiktet :). Men som jag sagt tidigare, du får segla hit istället när du har köpt båten!

I dag kommer det att gå bra i OP, omöjligt annat.

/Halldór

Anna sa...

Hej tjockis, eller passar det fortfarande...? Fniss. Allvarligt talat, vad håller du på med? Du skulle ju hoppa upp ur den där sängen. Jag vet att det kommer gå bra med gall-prylen, fastän det låter trist. Och sen är du ju nästan good 2 go, eller hur? Själv var jag ute på bus i helgen och lyckades med en bortamatch - jag är omåttligt stolt över mig själv. Beröm kan lämnas i min mailbox. ;)
KRAM

Anonym sa...

Ut med vätskan - in med slangen. Köp sen en ny helikopter till Ralph så blir han glad. VSO! /S.E.