måndag 5 maj 2008

Måndag - ännu ett misslyckat försök

Jaha, jag hade fastat sedan 24.00 igår för att vi skulle göra ett nytt försök att få in slangen mellan galla och tarm. Kl 14 åkte jag ner till kirurgen. Vid halv fyra var jag uppe på avdelningen igen i tron att allt gått bra. Ringde tom pappa och berättade hur smidigt det hade gått. Men för en kvart sen typ kom en läkare in och berättade att de hade misslyckats med ingreppet?! Så nu ligger jag här ordentligt frustrerad. Det ska göras ett nytt försök i morgon igen, men då blir det via titthålskirurgi i stället och det kräver kirurger från lite olika avdelningar för att få ihop det. - DJUP SUCK!

Jag har haft ganska stökiga nätter, vaknat minst en gång i timmen av att det har gjort ont eller att jag ligger och spänner mig mm. Så i kväll för att jag ska få sova en hel natt kommer de helt enkelt att söva ner mig, men då hinner de inte med att ha mig på den här avdelningen, då man måste ha lite koll på mig. Så jag ska få ”sova över” på uppvakningsavd - SPÄNNANDE!

Tova var här och hälsade på igår. Hon och farfar hade gått på valpkursen innan de kom hit och sen skulle hon sova över hos dem. Det var otroligt härligt att se henne, hade inte gjort det på ett tag. Det syns på henne att hon är riktigt trött på att jag är här och inte hemma med henne.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Saknade dig på förra begivenheten, förstår att du frånvarade.
Låter mindre kul med operationen, hoppas allt går bra. Hydrolift är verkligen coola båtar! Det är något visst med stora motorer... Lycka till med katetern. Je croise les doigts pour toi. Hoppas få se dig på en brödratillställning snart igen. Hydroliften till 'manövern kanske?

Anonym sa...

Skickar du Tova på valpkurs? Har du aldrig hört talas om FRITIDS! Skämt åsido - håller allt vad tummar heter för att John Blund ska ha lättare att hitta dig på uppvaket. VSO! /S.E.