torsdag 24 april 2008

Torsdag - Ett jättetack till alla som lämnat inlägg och skickat fina mail


Johan åkte och hämade Tova på skolan så att jag skulle få träffa henne innan jag skulle iväg på operation. Hon kom in på mitt rum som en liten ängel, en väldigt smutsig ängel. Hon slängde av sig sin skolväska, fick av sig skorna och sin ”vita” munktröja innan hon hoppade upp i min säng och kunde ge varandra en bamsekram. Jag svarade på alla hennes frågor och hon lyssnade noga på svaren. Det var så härligt att ha henne hos mig. Johan hade gått ner till pressbyrån så att vi fick vara lite i fred och för att köpa mellis till Tova som hon missade på skolan. Helt otroligt vad hon och jag kan tanka kraft av varandra, vårt möte igår var precis sådär fantastiskt och underbart som ett möte mellan far och dotter inför en stor uppgift/svårighet ska vara. Jag älskar dig Tova och finns här för dig. Du är alltid i mina tankar och du skänker mig så mycket lycka. Jag kommer att hålla tummarna för dig och tänka på dig när du uppträder på skolan ikväll. Mamma skulle tydligen filma så att jag kan få se hur det var. Mamma, Johan, Anna, Luggis, farmor och farfar kommer iaf.

17.25 rullade jag in på OP igår. De satte en Epidural på mig (ryggmärgsbedövning). Gav mig diverse andra bedövningar, mediciner och allt annat som behövs inför en stor operation. Att jag ej kan ligga rakt utsträckt på rygg underlättade inte det hela direkt. Det sista jag minns innan jag somnade var att två narkossköterskor stod och höll upp mina ben högt över deras huvuden, sen zzzzzzzzzzzzzzzzzznark ...

Redan vid strax innan nio var de klara och förde mig till uppvakningaavdelningen. Ett väldigt förvirrande ställe där man faller mellan medvetande, sömn och narkosbieffekter. Jag undrade tex länge varför sköterskorna pratade så varmt om luftvärmepumpar när det såklart handlade om helt andra pumpar, dropppumpar bla.

Vid halv ett idag så fick jag äntligen lämna uppvaket och komma till min avdelning 61 där jag nu bara ligger och återhämtar mig och kommer väl att göra det i några dagar. Pappa har redan varit och hälsat på en sväng och hjälpt mig få fram datorn mm.

Åter igen tack för alla uppmuntrande ord på vägen, det betyder massor. Önskar att jag skulle kunna svara på alla men det får bli den hhär vägen i stället. TACK!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Knark, narkossköterskor med benen i vädret, luftvärmepumpar - det här blir bara bättre och bättre!

Vakna till dig så bjuder jag på en pilsner. Om du tar med dig det ovanstående, vill säga ... ;o))

VSO!
S.E.

Anonym sa...

Tengil är snart borta!

Jag höjer budet och bjuder på två öl med samma vilkor som ovan...

Sköt om dig. VILOD! /normal

Anna sa...

Wow! Puh. Kram.

Anonym sa...

Daniel, härligt att se dig igen! Du ser ju ändå riktigt kry ut! Jag blev så himla ledsen när jag läste om dina magkramper och operation och hela skiten rent ut sagt, hur mycket ska du behöva ta egentligen??? Samla alla krafter du har nu, alla hejar på, det vet du! Jag är säker på att Tova gjorde ett superframträdande ikväll. Samuel satt i juryn idag på skolan och de är stolta över sina "tjejer" i klassen!
Kram kram från oss alla i fam Bjurling-Larsson

Anonym sa...

Hoppas de vred till tarmen så den slutar vara vred. Se till att den gör sitt jobb nu, dräp Tengil så börjar vi om och låtsas som inget har hänt. VSO Ögat

Anonym sa...

Hoppas du snart får må bättre, du verkar kämpa på så bra!
Från en som följer din kamp, kram