tisdag 22 april 2008

Tisdag - har iaf tur med vädret


Är kvar på sjukhuset, har suttit ute lite i solen på balkongen med Anna som har varit här en sväng för att hålla mig lite sällskap. Natten till idag blev ganska jobbig den med. Svårt att hitta en bekväm ställning här i sjukhussängen och slippa ha ont. Fick ordentligt med morfin och satte mig i en varm duch redan kl 05.30 för att hinna innan röntgen 06.30. Somnade självklart där inne och de fick komma in och väcka mig, vaktmästaren som skulle rulla dit mig stod redan och väntade när jag kom ut.

Mina daga kretsar mest runt smärtlindring, sömn och röntgenundersökningar. Det faktum att jag ej får äta och inte har gjort det sedan lunch i fredags börjar göra sig ordentligt påminnt vid det här laget - jag är hungrig som en lejon, så akta dig !!!

Johan, Hampus, mamma och pappa kommer förbi en sväng efter jobbet. Pratade precis med med mamma och Ralph sköter sig på praktiken på Norrmalmstorg. Han tycker att det är väldigt läskigt att gå ut och kissa mitt inne i stan dock. Kan man väl iof lätt förstå att det är en ganska obehaglig plats för en liten hundvalp.

Min ”rumskamrat” är som väl är på väg härifrån, ska bli skönt att slippa hans otroliga snarkande och smaskande när han äter eller tuggar tuggummi. Helt otroligt vad en del människor kan låta när de äter. Man kan tycka att någon i dess närhet kunde upplysa dem om hur illa de låter och gå igenom baskunskaperna i bordsskick. Men tydligen inte. Ska bli skönt att slippa hans ingående berättelser om hans operation och symtomer också...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjenare!

Drick inte mer kontrastvätska - du ser så konstig ut på bilden...
Skämt åsido - skönt att läsa att det inte verkar vara något större fel på humöret, trots allt du går igenom. IMPONERANDE!
Magknuten löser sig snart får vi hoppas, så att du kan ta en ny rond med Tengil.
Jag har aldrig trott på Tengil - men tror verkligen på dig och vad du klarar.
Hang in there!
V-d
Bankis

Anna sa...

Hahaha, mycket rolig bild. Håller med Bankis om det där med kontrastvätskan. No more. Skönt att läsa att du är vid gott mod trots trista svårigheter. Tänk på att du har god mat, goda viner och trevliga vänner att se fram emot när du kommer ut ur detta. Not to mention hairy dog & lovely daughter. Kram!

Anonym sa...

Tjena Daniel!
Ville bara säga att du finns i minna tankar och väntar fortfarande på den där lunchen ;).
Kram Mia Wränghede