måndag 17 mars 2008

Måndag - igen, kommer oundvikligen efter varje söndag


Jag spenderade förmiddagen med Anna och Fabian, Ralph var självklart med också. Vi hade det väldigt trevligt som vanligt. Drack te och babblade och sen bjöd Anna på en utsökt kycklingsoppa till lunch. På vägen hem plockade jag upp Tova från skolan. Hon skulle vara med Ralph undertiden som jag var i Svalnäs och hade bassängträning med en massa Djursholmstanter som alla hade badmössa på sig. Kändes lite keff att vara där men det var skönt att röra på sig lite. Ska försöka gå dit varje måndag. I kväll ska jag och Tova gå på en andra visning av lägenheten i Hägernäs Strand. Den har växt under natten och jag är riktigt sugen på att köpa den. Skulle vara så lätt om Tova ej behöver byta skola. Ett till plus är ju att den är typ en miljon billigare än motsvarande lya inne i stan. Man kan åka en hel del taxi för en mille ...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Kollade på lyan i Hägernäs Strand på Hemnet, den är verkligen fin. Jag lägger min röst på den, att bo i innerstan betyder ändå bara dålig luft och stökig trafik ;-).

/Halldór

Anonym sa...

Fint hus! Kommer bli sålt i ett nafs ju. Mkt roligare o enklare o härligare att bo i en lägenhet vid vattnet ; ) tycker jag iaf. Jag håller tummarna och röstar för den. PS: Millen räcker inte bara till massa en taxiresor utan till en massa paradisresor oxå! DS: Kram Carro

Anonym sa...

Tjena!

Taxiresor i 40 år - hem från stan varje lörda'! En liten sudd av taxikassan kan ju gå till en båt också.
Hägernäs ÄGER! (som ungdomarna säger).
V-d
B-kis

Anna sa...

Låt min gudson vara.
Jag försöker ge honom sunda värderingar och lära honom vilka man ska hänga med. Vi försöker hålla oss till Danderyd.
Men flytta till Hägernäs strand du för all del.
Fniss.
Närå, det är ju jättefint där! Bra för doggen å allt. Fast du får ju ta dig samman lite så du orkar gå promenader. Själv åker jag till Kanarieön på lördag - ska bli galet skönt. Med kottarna och mamsen. Vad vore man utan mamsen? Ha en skön påsk! Kramish