tisdag 24 juni 2008

Tisdag - hårt lindad

Här händer det inte så mycket, jag har duschat vilket var väldigt skönt. Det är inget jag bara kan göra så där enkelt som det igentligen är. slangar och dropp mm ska med in och förband ska täckas över och göras så vattentäta som det går. Så det är lite av ett projekt. Sen lindade en lympfterapeft mina ben idag igen - hårt. M&P har hälsat på och pappa har hjälpt mig att lämna in Alfan nu på em för att laga mitt avgasrör så att jag slipper låta som en 18-årig rallyraggare när jag kommer åkande. Har inte kört bil på ett tag, kan vara läge att ha lite bättre styrka i benen först. Det skulle säkert funka redan nu men är nog läge att ta det säkra före det osäkra.

Vi har börjat avveckla morfinpumpen. Första åtgärd var att byta den mot en som man kan reglera styrkan på. Så att vi succesivt kan dra ner på dosen för att möta upp med smärtstillande i tablettform istället. Ska bli väldigt skönt att slippa den även om den har varit effektiv. Men det känns som om nackdelarna är fler än fördelarna. Dels vill jag ju inte riskera att jag skulle kunna få hjärnhinneinflamation igen. (bakterierna som gav mig den kom med all säkerhet från där slangen går in i kroppen). Jag skulle få bättre kontroll över benen och skönast av allt jag skulle vara helt utan slangar att hålla reda på som går in i min kropp. Nu ska jag bara jaga ut den där jävla Tengil också. Sen ska det vara klart, låter kanske konstigt men jag längtar verkligen efter att få mina gifter, stressigt att jag inte kan ta dem nu. (Det kanske har hänt en del här idag ändå)

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan! Jag hittade din blogg via Bloggkoll, jag sökte på cancer iom att jag själv har det. Eller har haft eller vad man nu säger. Jag vette fän. Jag har läst lite här och där i din blogg och jäklar vilken historia! Synd att den inte är påhittad utan på riktigt. Du är enorm som skriver så utförligt. Jag önskar att jag hade hittat din blogg för några månader sedan, när jag fick mitt besked. Jag går inte igenom några cellgifter eller så men jag känner igen tankarna. Jag kommer att fortsätta kika in med jämna mellanrum. Hoppas du får en bra vecka. Kram Linda

Anonym sa...

Hoppas du får forsatt tillgång till faciliteterna i Uddevalla/Kungälv. Man mår bra av att vistas på västkusten sommartid.

Apropå köra bil:
En annan kul grej som du definitivt skall prova så snart som möjligt är Trabant-safari i Berlin. K och jag provade det på valborg och sällan har vi garvat så mycket.

Trabantsafari är än så länge undantaget från Berlins avgasreningskrav, det är bara att passa på. Har du bra väder och väljer en custom Trabbi-cab blir det garanterat ett minne för livet!
Känns lite som att åka eka på Riddarfjärden med för liten aktersnurra!
Bra grej för dig och T.

http://www.trabi-safari.de/

Hälsar Peter (K hälsar)

Anonym sa...

Efter det här kommer du att vara olympisk i hinderlöpning med tanke på alla hinder som kastats ut i din väg mot att bli frisk. I uppförsbacke får man starka ben och snart är du på krönet och då blir det platt mark igen. Glöm inte det.

VSO Ögat

Anonym sa...

Hej
Och jag som tyckte det där med morfinpump lät ganska häftigt.

Kan du inte få en GT-pump som ersättning nu när du ska sitta på altanen och relaxa?

Men det är klart - risken är väl att du snavar på slangen...

Det är slanglösa bilringar som gäller
VSO
Bartok

Anonym sa...

Hej Daniel! Jag har läst din blogg lite och skriver för att jag precis har läst en härlig bok som heter "Resan" som det känns som att du kanske kan ha utbyte av. Det är en självbiografi och handlar om en kvinna som drabbas av en svår cancertumör och vägen till att hon blir fullt frisk igen. Hon heter Brandon Bays och den finns som pocket. Läs den om du har lust! Kram Anna.

Anonym sa...

Hej D, nu har jag sista jobbdagen innan sem börjar o det ska bli grymt skönt. Vi ska ner till Skåne o Båstad så jag slår en signal därifrån o kollar läget. Hoppas du slipper slangarna snart o att Udevalla sjkhus skärper till sig.
//Baghera

Anonym sa...

Hej Fighter!
Saknar dig i etern.Ge den där d-a Tengil och hans anhang, vad de tål.
Hoppas du är hemma vid det här laget och kan träna anfallsstrategier.
Kram
Ewa