tisdag 3 juni 2008

Tisdag - förbereder för hemgång

Det är sjukt mycket som ska klaffa innan jag kan åka hem. Mycket rent praktiskt med kryckor och tyvärr även rullstol nu till att börja med. Min tid som sängliggande har verkligen tagit ut sin rätt. Jag har nästan inte gått ngt på hela tiden jag varit här så mina ben bär inte för mycket mer än förflyttning mellan säng och rullstol eller rullstol bil tex. Plus att det är förutom morfin är ganska mycket lokalbedövande medel i den pump med smärtstillande som jag tyvärr måste dras med ett tag. Som också gör att jag har sämre rörlighet i benen, men till nästa påfyllning ska vi dra ner på lokalbedövningen vilket kommer att hjälpa till med både rörlighet och styrka.

Även om det ska bli väldigt skönt att få komma hem så skrämmer det mig lite också. Framförallt hur jag ska lösa det med hur Tova ska ta sig till och från skolan. Från huset så gick hon till skolan och jag hämtade henne efter. Men det är längre från nya lägenheten så jag tror att jag måste skjutsa henne nu i början iaf. (Hur jag nu ska lösa det) Som tur är så är det ju faktiskt inte så många dagar kvar på terminen. Och när vi sedan åker till Ulebergshamn så kommer det finnas familj där hela tiden. Att gå ut med Ralph är nästa problem, men det är väl också lösbart. Fixa till lägenheten ska ju göras det med bla bygga Tovas rum så att det blir som hon vill ha det. Köpa ny soffa, TV mm och packa upp allt ...

Är fortfarande lite tagen av gårdagens behandling, har sovit väldigt mycket men är fortfarande trött. Försöker att få i mig så mycket jag kan men maten här är helt omöjlig att äta längre, har varit hela tiden om jag ska vara ärlig. Så jag håller mig till näringsdrycker och småsnacks typ. Gör ju inte av med så mycket energi heller men om jag ska återhämta mig fysiskt så måste jag ju äta.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med hemfärd! Ska med glädje knuffa farbrors rullstol när så behövs. Kommer osökt att tänka på filmen Sällskapsresan. Den första alltså. Säger frasen "Invalido" dig något?!

VSO!
S.E.

Anonym sa...

Även om det blir jobbigt är hemgång ett stort steg i rätt riktning. Om de nu kan få till lite bättre gifter så ska snart bli av med den där Tengil. Död åt honom. Krya på dig och ät allt vad du orkar.

VSO

Ögat

Anonym sa...

Hej Igen D, måste ändå vara grymt skönt o få komma hem o slippa sjukhuslukten en tid. Lapa lite solsken i hemmamiljö är aldrig fel.
Säg till så skjuter jag dig ner i sjön ( ;
//Baghera