fredag 20 juni 2008

Fredag - glad midsommar !?!

Det är mycket i mitt liv som inte riktigt blivit som jag tänkt mig de senaste två åren ungefär. Senast på listan är, hör och häpna att jag efter ambulansfärd nu ligger på Uddevalla sjukhus med hjärnhinneinflamation!!! Hur mycket oflyt kan man igentligen ha? Infektionen kom via den ”slang” som är kopplad till morfinpumpen och jag antar att i och med att den går rätt in i ryggen så var det en enkel sak för infekionen att ta sig till hjärnhinnan. Men med monsterdoser av antibiotika så är läget nu under kontroll igen. Morfinpumpen har varit bra mot smärtan men i och med det här plus att det är lite bökigt att den ska bytas var femte dag och ger mig något nedsatt funktion i benen gör mig mer och mer skeptisk. Och skulle vilja prova att gå tillbaka till piller i stället.

En bra sak med det här är att de nu vet vem jag är och vilken min situation är här på sjukhuset. Vilket kanske kan underlätta mina chanser att kunna få mina behandlingar här. När de nu kan sätta igång igen, snart hoppas jag. Det känns väldigt viktigt att det blir av!

Glad Midsommar på er!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är svårt att finna ord. Tengil är inte nådig denna midsommar. Du är med i mina tankar och jag tar en extra öl för dig.

Midsommar hälsningar från Visby.

VSO

/normal

Anonym sa...

Skinande!
När ska Tengils påfund ta slut?
Jag håller tummarna för en snar återkomst till Ulebergshamn!

Glad midsommar - om man nu kan säga så under dessa omständigheter. Det är i alla fall välment och kommer från brodershjärtat!!
VILOD!
Bankis!

Anonym sa...

Nu du! Tengil börjar fatta att kampen mot din kropp sker förgäves. Hjärnhinneinflammation känns onekligen som ett lätt desperat drag av T-tönten. Synd bara att det skulle drabba din midsommar. Håller tummarna för att han nu drar sig tillbaka och slickar sina (och inte dina) sår. Ha en härlig sommar, käre bror. VSO! S.E.