söndag 23 mars 2008

Söndag - i morgon gäller det


Pappa/Farfar och Tova spelar Jenga ute på altanen. Det är helt fantastiskt väder, någon minusgrad men solen värmer så att man kan sitta ute där det är lä och det är det nästan överallt för blåser det gör det inte. Själv har jag varit uppe och hälsat på Tom och Ulrika Syren. De är föräldrar till min kompis Rasmus och har också sommarhus här i Ulebergshamn. Tom håller på att bygga en båt till mig, (modell mindre) som jag ska få när jag är frisk. Har redan en som han byggde åt mig och (k)exet när vi gifte oss som är väldigt fin och som jag som väl är fick behålla när vi separerade.

I eftermiddag ska nog jag och Tova gå på bio och se filmen Horton. Det blir nog mysigt även om det igentligen är för fint väder för att gå på bio, men men. Annars så lunkar dagarna här på i sakta mak, vi har det väldigt skönt och det känns bra att Tova får komma iväg på sitt påsklov. Även om vi inte är i fjällen som ”alla” andra.

Att gå upp lite i dos av mina smärtstillande verkar fungera hyfsat, känner mig bättre idag än jag gjort på ganska länge. Duschar länge och varmt varje morgon för att mjuka upp lite, tar mina tabletter och stretchar. Det funkar inte fullt ut men jag kommer en bit på väg iaf och det är som sagt bättre än innan.

Inga kommentarer: