fredag 21 mars 2008

Fredag - längre än vanligt?


Vi sitter i ett varmt och mysigt hus, snön och vinden yr runt knutarna fast det har lugnat ned sig lite. Faktiskt första gången jag får uppleva snö här i Ulebergshamn. Jag och Tova tog en liten biltur till Smögen. Smet in i en båtaffär där vi träffade vännerna Jonas och Lisa. Kul att se dem och de kommer över och fikar i morgon. Något båtköp blev det ej men fasen vad sugen jag är. Tänk om det blir så mycket pengar mellan huset och lägenheten att jag kan köpa båt, det vore ju en dröm för bra för att vara sann.

Resan hit igår gick bra även om Ralph var både högt och lågt i bilen. Han tycke att det var sååå tråkigt att åka bil att han grät sig till flera raster och promenader under resans gång. Vi blev påminnda om hur farligt det kan vara på våra vägar. Vi fick tyvärr se en riktigt läskig olycka där minst en person låg död i det vrak till bil han bara några minuter innan hade varit på väg hem, till vänner eller familj i. Fan vad skört livet är.

Tova och farmor bakar bullar och jag skrotar runt i huset, skriver lite och ska samla mig till att packa upp, stoppa kläderna i garderoben och bädda sängen. Ralph har det så roligt i snön som bara en hund kan. Vi har kommit på att om man har godis med sig i fickan så kan han vara lös och kommer när man ropar. Roligt för honom och skönt för den som går ut med honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tjena Danne
Riktigt fina bilder på huset på hemnet.
Hoppas att visningarna går bra.
Ciao
Jonas Håkansson