fredag 29 februari 2008

Fredag - Sälen ...

Vi har det fortfarande bra här i Sälen. Jag var i backen på förmiddagen och sitter nu i stugan och skriver lite. Tova och Anna gav sig precis ut igen och ska ta några åk bara de två.

Vi är verkligen bland vänner, vi bor hos Björnstads. De har en jättefin ”stuga” mitt i backen. Väldigt skönt att bo hos så nära vänner när jag har mått som jag gjort. De förstår och vet vad jag går igenom. Har faktiskt varit väldigt känslosamt och frustrerande att inte ha kunnat åka ngt. Vill så gärna vara en bra förebild för Tova även fysiskt. Hon var lite ledsen efter en vurpa i skogen och när jag tröstade henne så vi satt länge och pratade om vår framtid tillsammans. Hon går igenom en ganska tuff period nu när jag bestämt mig för att sälja huset. Hennes mamma kanske också håller på att röra på sig så det är klart att hon känner sig lite vilsen. Men så länge Tova och jag kan prata om allt så kommer det att lösa sig.

Hon känner sig väldigt trygg här med våra vänner, Björnstadarna och Westlundarna. De är helt klart vad man brukar kalla vår extended family och Tova kan ty sig till tex både Anna och Jakob. Hjälp vad jag älskar henne, nästa år ska vi se till att åka skidor tillsammans hon och jag. Är så stolt över henne att jag ibland håller på att spricka av lycka och ibland kan det bara svämma över av känslor att jag bara gråter av både lycka eller smärtan av att inte kunna göra att jag vill för henne och mig.

Tillbaka till att jag bestämt mig för att sälja huset. Nu när beslutet har mognat ordentligt känns det verkligen som om en stor sten har släppt från mitt hjärta. Jag behöll det framförallt för Tovas skull efter skilsmässan. I början kändes det konstigt och tomt att Annika inte var där. Men efter ett tag kändes det riktigt bra och det var verkligen mitt hem. Och nu när jag ska sälja vill jag knappt vara där, framförallt inte när jag är ensam, även om jag ej lämnat det rent fysiskt så är jag redan på väg långt där ifrån. Flytten kan nog bli den nystart som jag så väl behöver för att hitta balansen i mitt liv igen. Hoppas att det kan ge mig den energi som faktiskt krävs för att leva ett lyckligt och balanserat liv. Har blivit lite väl mycket toppar och dalar känslomässingt den senaste tiden. Att få ordning på min ekonomi kommer också självklart att bli ett lyft.

Inga kommentarer: