onsdag 5 mars 2008

Torsdag - Jag älskar mamma och pappa

I svåra tider behöver man sin familj och vänner som ställer upp. Två av mina bästa vänner råkar även vara mina föräldrar. De har gjort så mycket för mig under hela den här resan att jag inte vet hur jag ska kunna tacka dem nog. Igår tex kom de förbi med mat och lagade middag åt mig och Tova när jag själv inte pallade med. NI är helt underbara och jag ÄLSKAR er! Det finns inte ord nog att tacka er för allt ni gör för mig.

Jag mår mycket bättre idag. Tyvärr sov jag inte en blund natten till idag, jag drack en massa Coka cola i går kväll vilket var väldigt gott. Men det kan faktiskt vara så att jag är universums mest koffeinkänsliga människa Det räcker med att jag luktar på en kopp kaffe för sent på kvällen för att jag ska ligga sömnlös. Jag tänkte inte på det igår och fick lida hela natten för det - suck!

Nu under kvällen blev jag illamående och kräktes. Är med all säkerhet självförvållat då jag för att slippa ha ont efter den sömnlösa natten tog för mycket av min morfinbaserade smärtmedicin. Rätt doserat känner jag inget av dem, annat än att jag slipper ha ont men tar jag för många blir jag såsig i skallen och i värsta fall illamående. Så blev det i kväll. Känner mig helt ok nu som väl är men jag hoppade över att köra Tova till Scouterna. Hade nog inte varit en bra bilförare, så hon missade det. Jag frågade henne om det var ok och det var det. Hon sa att hon ville vara hos mig om jag skulle kräkas igen. Hon är underbar!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fantastisk familj du har! Man förstår nog inte vilket stöd de kan vara förrän man verkligen behöver det.

Kom förbi snart igen!

kram Bilbo-Sofia

Anonym sa...

Etanolbil = ok.
Morfinbil = mindre bra.
Slutsats: Satsa på spriten nästa gång du ska skjutsa.
Skämt åsido ... Beundrar din ärlighet - och inte minst din kämpaglöd. Hoppas att vi ses nästa vecka igen.
Vilod!
S.E.