söndag 9 mars 2008

Söndag - hemma, el i Enebyberg iaf

Det blev inget mer skrivet i lördag efer det att pappa och Hampus hade gått. För jag fick följa med hem på ”permis”. Jag mår ok nu så jag kommer ej behöva åka tillbaka - skönt! Planen för helgen var sedan tidigare bestämt att vi skulle fixa med huset inför försäljningen. Familjen körde igång utan mig men det kändes skönt att kunna ansluta mig till dem i lördags även om jag kanske inte gjorde så mycket nytta. På kvällen igår hängde jag och Hampus, käkade middag och kollade på ”2:a chansen”. Idag var det nya tag med huset så jag, m&p och Hampus fortsatte vad vi igår hade satt igång. Vi är inte riktigt klara än men jädrans vad fint det kommer att bli. Jag är verkligen lyckligt lottad som har en så fin familj, vi ställer upp för varandra i vått och torrt. Och så har vi det så roligt tillsammans nästan jämnt.

Jag mådde verkligen dåligt i tordags och det var väldigt bra att jag lades in på KS för själv hade jag inte klarat det. Jag kom till akuten vid sju och kl 23.45 slapp jag ligga där och fick äntligen ett rum på nevrologen av alla avdelningar. Men det är ont om vårdplatser nu för tiden så man får läggas där det finns plats. Under min vistelse på KS så gjorde de en ny DT (död åt Tengil) där den goda nyheten var att det iaf inte spritt sig mer. Det gjordes även en ultraljudsundersökning av mitt vänstra ben då de befarade att jag ev. hade en blodpropp i benet. Som väl är såg det inget på ultraljudet vilket som väl är betyder att det inte var ngn propp. Det räcker med cancer tycker jag.

I morgon är det blodprover som gäller inför veckans gifter. Ska fråga om vi kan skjuta fram behandlingen en vecka. Dels för jag är rädd att det skulle bli lite väl tufft efter sista tiden strapatser. Och dels för att vi på Bilbo ska åka till Island den 7.e maj igentligen giftvecka men om jag kan ändra vecka nu så är det större chans att jag kan njuta av resan. Har alltid velat åka dit så jag ser verkligen fram mot det och är väldigt glad att jag får följa med trots min sjukskrivning. De är bra killar, ägarna av Bilbo - Tomas och Christian, riktiga vänner.

Jag kommer nog att bo hos mina päron fram till det att jag har haft visning av huset. Vi är lite stökiga av oss, jag, Tova och Ralph och jag har inte riktigt energin att hålla efter. Så det får bli så här ett tag. 35 och bo hos sina päron - det är manligt det ha ha ...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Att bo hos så fina PÄRON är väl alls icke FRUKT-ansvärt. Fattar du! Frukt! Ha ha! Hahahahaha! He.

Ses vi på torsdag?

VSO!
S.E.

Anonym sa...

Instämmer med S.E. - ni blir ju ett slags kärn-familj, med kart och allt.

V.S.O
B-kis

Anonym sa...

Du är manlig var du än bor, gör och är!! : ) Carro